Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Elliot, Sergio | |
dc.date.accessioned | 2025-03-07T01:00:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-07T01:00:04Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.other | ORCID: /0009-0008-7744-8272/work/171504324 | |
dc.identifier.other | Mendeley: 7863057f-9f2a-3d4c-9829-f71d84947a7c | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uss.cl/handle/uss/19108 | |
dc.description | Publisher Copyright: © 2016 Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior A.C. | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to analyze the perceptions of the students of the Advance Psychology program at the Patagonia campus of the Universidad San Sebastián (USS) about the teaching practices applied by the academics of the career. Data collection was carried out through semi-structured interviews and a focus group. Students show a high concern for their learning and the teaching practices that facilitate it, there being coherence between their perceptions and the teaching practices that theory suggests favor learning and identifying practices that are not sufficiently widespread, especially in learning assessment. | en |
dc.description.abstract | El objetivo de esta investigación es analizar las percepciones de los estudiantes de la carrera de Psicología Advance de la sede Patagonia de la Universidad San Sebastián (USS) sobre las prácticas docentes aplicadas por los académicos de la carrera. La recolección de datos se realizó a través entrevistas semiestructuradas y grupo focal. Los estudiantes demuestran una alta preocupación por su aprendizaje y las prácticas docentes que lo facilitan, existiendo coherencia entre sus percepciones y las prácticas docentes que la teoría sugiere que favorecen el aprendizaje e identificando prácticas que no están suficientemente extendidas, sobre todo en evaluación de aprendizaje. | es |
dc.language.iso | spa | |
dc.relation.ispartof | vol. 53 Issue: no. 211 Pages: 57-78 | |
dc.source | Revista de la Educación Superior | |
dc.title | Teaching practices in a Psycholog y program: the perspective of students | es |
dc.title.alternative | Teaching practices in a Psycholog y programthe perspective of students | en |
dc.type | Artículo | |
dc.identifier.doi | 10.36857/resu.2024.211.2956 | |
dc.publisher.department | Facultad de Psicología y Humanidades |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |